» » حضور کاراته در بازی‌های جهانی ۲۰۲۵

حضور کاراته در بازی‌های جهانی ۲۰۲۵

تاریخ : 1402.08.25
نویسنده : admin
نظرات : 0
بازدیدها : 504


بازی‌های جهانی ۲۰۲۵ در شرایطی به میزبانی چین برگزار می‌شود که کاراته در آن به صورت رسمی حضور خواهد داشت.


به گزارش رزم پرس، کاراته بار دیگر به‌عنوان یکی از ورزش‌های حاضر در بازی‌های جهانی که قرار است مرداد ماه ۱۴۰۴ در چنگدو چین برگزار شود، اضافه شد.

کاراته که از زمان آغاز این رویداد در سال ۱۹۸۱، همواره به عنوان رشته ثابت در برنامه بازی‌های جهانی قرار داشت، بار دیگر به عنوان یکی از رشته‌های اصلی این برنامه تایید شد.

مطابق اعلام فدراسیون جهانی، پیکارهای کاراته بازی‌های جهانی طی روزهای ۱۷ و ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد. بر این اساس این رویداد در دو بخش کاتا و کومیته انفرادی برگزار خواهد شد که در هر رده ۸ کاراته‌کا می‌توانند به روی تاتامی بروند.

مهدی خدابخشی نماینده شایسته کشورمان با توجه به کسب مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ مجوز حضور در بازی‌های جهانی را بدست آورده است.

آخرین دوره بازی‌های جهانی در سال ۲۰۲۲ در بیرمنگام (ایالات متحده آمریکا) با حضور نمایندگان ۴۱ کشور برگزار شد که اسپانیا با چهار مدال از جمله دو طلا در صدر جدول توزیع مدال‌ رقابت‌های کاراته قرار گرفت و پس از آن مصر و اوکراین دوم و سوم شدند. نمایندگان کاراته ایران نیز به واسطه کارشکنی میزبان و عدم صدور روادید، نتوانستند در این دوره از رقابت‌ها شرکت کنند.

انتهای پیام/

دسته بندی :  خبرها / اخبار ویژه

نظر دهید :

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود

بالا